SunCloud Assistant sai alkunsa, kun kolmen yrittäjän start-up saavutti myyntikattonsa vuonna 2016. Yrityksen kasvu ei ollut enään mahdollista. Arvokasta työaikaa meni liikaa papereiden ja exceleiden pyörittelyyn kaikessa mitä tehtiin. Asiakkaille luvattujen asioiden toteuttaminen vaikeni, kun kaikki tieto oli pirstoutuneena eri paikkoihin. Tarjouksien, tilausvahvistuksien ja laskujen laatiminen sekä varastosaldojen ylläpito vei tehot. Ja pää oli täynnä pientä muistettavaa, jolloin liiketoiminnan kehittäminen jäi pahasti jälkeen.

Yrittäjien taustat olivat Suomen suurimmissa yhtiöissä. Näissä yhtiöissä yllä mainittuja ongelmia ei ollut. Ja syy siihen oli toiminnanohjausjärjestelmä eli ERP. Kun tunnistimme tämän asian, lähdimme etsimään toiminnanohjausjärjestelmää, joka mahtuisi pienen start-up vaiheessa olevan yrityksen budjettiin. Ja lopulta löysimme sen: ERPNext.

Toiminnanohjausjärjestelmä ERPNext piti sisällään kaiken, mitä toivoimme. Samalla järjestelmällä pystyisi hallinnoimaan asiakkaita, hinnastoja, tuotteita, osto-ja myyntitilauksia, laskutuksen, reskontran, projektit ja henkilöstön; jopa palkanlaskennan. Ja siistit PDF:t pystyisi lähettämään suoraan ERPistä vastaanottajan sähköpostiin. Ja hinta oli varsin edullinen.

Toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto oli kuitenkin haastavaa. Haasteita syntyi etenkin ERPNext:in sopeuttamisessa Suomen viranomaismääräyksiä vastaavaksi saattamisessa. Jouduimme hankkimaan tätä lokalisaatiota varten IT osaamista. Yhteensä reilun vuoden projektin jälkeen toiminnallinen lokalisaatio saatiin pakettiin.

Toiminnanohjausjärjestelmän myötä työnteko yhtiössä muuttui merkittävästi. Aiemmin työaika syöppönä olleet hallinnolliset ja toimintaa tukevat taustatehtävät jäi suurelta osaksi pois. Kirjanpitoa varten sai yksinkertaiset raportit. Ja tuloksen seuraaminen muuttui lähes reaaliaikaiseksi. Työaikaa ja aivokapasiteettia vapautui sen verran, että liikevaihto kasvoi käyttöönotosta 45 %!

Yrittäjä-kolmikko päätti, että tälläinen helmi on saatettava muidenkin PK-yritysten käyttöön. Tämänkaltaiset työkalut ovat maailmalla jo yleisiä PK-yrityksissä, muttei Suomessa. Tästä SunCloud Assistant sai alkunsa.

Katso SunCloud Assistant toiminnanohjausjärjestelmän toiminnot ja edulliset hinnat, ja tilaa se käyttöösi jo tänään, ja voit keskittyä täysimääräisesti liiketoimintaasi!

SunCloud on osa Nordic eCommerce Group Oy:n liiketoimintaa.