Toiminnot

SunCloud Assistantin toiminnanohjausjärjestelmä on nopea ja tähtää kokonaisuuksien tiivistämiseen loogisiin kokonaisuuksiin. Se kerää esimerkiksi yhteen asiakkaaseen, tavarantoimittajaan tai tuotteeseen liittyvät tiedot selkeään näkymään, josta on linkit yksittäisiin dokumentteihin.

Tämä toiminnanohjaujärjstelmä on häkellyttävän skaalautuva. Se ottaa vastaan isoja määriä tietoja ja pystyy prosessoimaan ne reaaliaikaisesti. Päivitetyt tiedot ovat heti koko organisaation saatavailla. Tällä järjestelmällä pystyy hallinnoimaan satoja tuhansia asiakkaita, kymmeniä tuhansia tuotteita ja tuhansia työntekijöitä!

Olemme keräneet tähän muutamia keskeisiä toimintoja. SunCloud Assistant ERP:istä löytyy toki vielä paljon muutakin. Kyseinen toiminnaohjausjärjestelmä on ERPNext, ja SunCloud Assistant on lokalisoinut sen vastaamaan Suomessa toimivien yhtiöiden tarpeeseen. Ja jopa palvelimet sijaitsee Suomessa. Asian selkeyttämiseksi puhumme SunCloud Assistant:istä. Lokalisointi keskittyy ensisijaisesti toiminnallisuuksiin, ei käyttöliittymän kieleen. Suosittelemme käyttöä englanninkielisellä käyttöliittymällä. Suomenkielinen käyttöliittymä tulee käyttöön ensi vuonna.

Taloushallinto ja laskutus

Kirjanpito on liiketoiminnan keskeinen toiminto. Teet sitten kirjanpidon itse tai olet ulkoistanut sen, Suncloud Assistant helpottaa kirjanpitoasi ja vähentää siitä aiheutuvia kustannuksia. Voit halutessasi tehdä vaikka koko yrityksesi kirjanpidon aina tuloslaskelmaan ja taseeseen asti toiminnanohjausjärjestelmän avulla.

Jos et halua käyttää Suncloud Assistantia kirjanpidon ainoana järjestelmänä, voi Suncloud Assistant tehdä sinulle vain valmiit kuukausikohtaiset ALV-erittelyraportit, jotka sitten viet kirjanpitoon erikseen. Tällöinkin saat tehokkuutta kuukausittaiseen raportointiin.

Kaikki myynti- ja ostolaskutapahtumat luovat automaattisesti kirjanpitotapahtumia. Järjestelmässä on myynti- ja ostoreskontra toiminno.

Myyntilaskujen tekeminen Suncloud Assistantin avulla on helppoa. Olemme tehneet käyttöösi valmiit laskupohjat joihin muodostuu automaattisesti laskunumeron perusteella suomalaisten pankkien hyväksymä viitenumero. Laskupohjan joita voit halutessasi muokata yhtiön näköiseksesi, kuten kaikki muutkin PDF tulosteet.

Laskujen lähetys onnistuu suoraan järjestelmästä PDF liitteinä sähköpostitse. Laskuista voi muodostaa muutamalla klikkauksella maksumuistutukset, jotka niin ikään voi lähettää suoraan järjestelmästä sähköposti liitteinä.

Ostojen hallinta

Jos liiketoimintaasi kuuluu fyysisten tuotteiden myynti, ostaminen on yhtiön ydinliiketoimintaa. Tavarantoimittajasi ovat yhtä tärkeitä kuin asiakkaasikin ja heidän kanssa pitää pystyä kommunikoimaan tarkasti ja tehokkaasti. Tavaranvirtojen hallinta ja läpinäkyvä dokumentointi on oltava aukoton.

Tavaran oikeat hankintamäärät ja oikea-aikainen hankinta voivat vaikuttaa kassavirtaan ja tuottavuuteen positiivisesti. Suncloud pitää sisällään toimintoja, joiden avulla ostaminen on niin tehokasta ja saumatonta kuin mahdollista. Voit esimerkiksi siirtää suoraan myyntitilaukselta tuotteet tavarantoimittajien ostotilauksiin ja tehdä niistä saman tien tilaukset tavarantoimittajalle. Kun tavarat saapuvat saat siirrettyä ne parilla klikkauksella varastosaldoillesi. Ja lähetyslistan myötä varastosaldot pienenee

Halutessasi SunCloud Assistant tekee myös tilausehdotukset, kun tuotteelle asetettu minimavarastomäärä alittuu. Tai kun tekee tilausvahvistuksen tuotteista, joita ei ole varastossa riittävästi tilauksen toimitusta varten.

Raporttien avulla voit tarkastella tavarantoimittajakohtaisesti tai tuoteryhmäkohtaisesti missä mennään ja käyttää tietoa hyväksesi ostoneuvotteluisssa tai hankintatoimen kehityksessä.

Tuotetieto- ja varastonhallinta

Tuotetieto- ja varastonhallinnan toiminnallisuuksia:

  • kaikki tuotteeseen liittyvät tapahtumat ja tiedot yhdestä tuotetietonäkymästä
  • tuotetietojen ylläpito teknisistä tiedoista aina myyntitietoihin
  • tuotteita voi hakea, lajitella ja suodattaa monesta eri näkökulmasta
  • tuotteiden selaus onnistuu tuotenimi- tai tuotekuvapohjaisesti
  • järjestelmään voi perustaa kymmeniä tuhansia tuotteita
  • usean eri toimipisteen varaston hallinnointi ja toimipisteiden väliset siirrot
  • tuotekohtainen tapahtumaseuranta, kuten myynti, varastomuutokset, tilaukset ja toimitukset
  • varastotason optimointi reaaliaikaisten raporttien myötä
  • pysymään ajantasalla varastonarvosta

Varastohallintatoiminto toimii saumattomasti yhdessä ostamisen, valmistamisen ja kirjanpidon kanssa. Tieto liikkuu reaaliajassa toiminnosta toiseen.

Asiakashallinta (CRM)

Suncloud pitää kirjaa bisnesmahdollisuuksista, joita saat liideistä ja asiakkailta. Järjestelmään voi asettaa kontaktointimuistutukset, jotka muistuttaa asiakkaan kontaktoinnista tai avioimista asioista. Voit lähettää helposti tarjouksia, tilausvahvistuksia ja laskuja asiakkaille suoraan järjestelmästä tai lataamalla personoidut PDF tiedostot koneellesi.

Kaikki yhteen asiakkaaseen liittyvät tapahtumat, tilaus- ja laskutushistoria näkyvät yhdestä selkeästä näkymästä. Asiakkaille voi asettaa luottorajat ja ylläpitää sisäisiä taustatietoja.

Voit määritellä asiakaskohtaisesti alennuskäytäntöjä ja luottolimiittejä. Voit luoda asiakasryhmiä ja hallita siten laajempia asiakasryhmiä kerralla tehokkaasti. Voit hallita kampanjoita ja seurata, kuinka paljon kampanjasi tuottaa liidejä ja tarjouksia. Näin pystyt arvioimaan kampanjoidesi panos/tuotossuhdetta.

SunCloud Assistant on rakennettu isoja yhtiöitä silmässä pitäen. Järjestelmä pysyy virtaviivaisena ja nopeana vaikka järjestelmässä on satojen tuhansien asiakkaiden tiedot.

Projektihallinta

Palveluliiketoiminta, jossa ei myydä fyysisiä tuotteita, on riippuvainen siitä, että asiat pysyvät järjestyksessä, jotta liiketoiminta on kannattavaa ja, jotta se voi kasvaa. Suncloud auttaa tehokkaasti hallitsemaan projektejasi, asiakastukea ja myyntiä.

Palveluliiketoimintayrityksessä yksistään hyvä projektihallintatoiminto ei riitä, vaan tarvitaan lisäksi myös muita toiminnallisuuksia: kirjanpito, HR, asiakastuki. Suncloudin projektihallinta pitää nämä kaikki sisällään.

Suncloudin projektihallinnan avulla voit pilkkoa laajat projektit pienempiin tehtäviin ja määritää jokaiselle tehtävällä erikseen vastuullisen henkilön.

Tuotannonohjaus

Tuotannonohjaus kattaa kaikki tarpeelliset ominaisuudet, joita valmistava teollisuus tarvitsee toiminnassaan. Voit ottaa vastaan työmääräyksiä, määrittää komponenttien ja raaka-aineiden varastomääriä, luoda tuotantosuunnitelmia, hallita materiaalilaskuja, luoda raportteja, ja paljon muuta.

Voit hallita koko valmistusprosessia yhden järjestelmän kautta, jolloin tiedonkulku on nopeaa ja virheetöntä.

Palkanmaksu ja HR

Suncloud Assistant voi hoitaa kaikki henkilöstöosaston järjestelmätarpeet. Tärkeimpänä ominaisuutena on palkanmaksutoiminto, jonka avulla saat tehtyä valmiita palkkakuitteja, joissa on laskettuna myös verot ja vähennykset. Lisäksi voit toiminnanohjausjärjestelmän avulla muun muassa ylläpitää henkilötietoja, palkkatietoja, lomia, työaikoja, jne.

Tiketöintijärjestelmä

Asiakastuki on erittäin tärkeää mille tahansa yritykselle. Suncloud Assistantin avulla voit pitää tarkkaa kirjaa kaikista asiakkaiden yhteydenotoista ja luokitella niitä. Voit ohjata yhteydenottoja tietyille henkilöille hoidettavaksi. Pystyt myös tarkastelemaan helposti yhteydenottoja laajemmassa näkökulmassa, jolloin voit tunnistaa toiminnan kehityskohteita.

Tiketöintijärjestelmä tukee myös tuotteiden sarjanumeroita, jolloin voit seurata tietyn sarjanumeron omaavan tuotteen historiaa. Kommunikointi asiakkaan kanssa on tällöin helppoa, kun tiedät tarkasti, mitä tuotteelle on aiemmin tehty. Voit myös tarvittaessa luoda tuotteille huoltokäyntejä ja pitää myös niistä tarkkaa kirjaa tuotekohtaisesti.

HORECA & Varauskalenteri

SunCloud Assitantissa on varauskalenteri, jolla pyörittää hotellin, motellin, leirintä-alueen ja ravintolan varaukset. Näkymän saa myös kanban taulu muotoon, mikä helpottaa varausten hallintaa ja pikamuokkausta.

Julkaise verkkosivuja ja blogeja

Voit halutessasi julkaista verkkosivuja suoraan toiminnanohjausjärjestelmästä, jossa kaikki sivuston sisältö luodaan automaattisesti. Sisällön ylläpitäminen on tällöin erittäin helppoa, koska erillistä sivuston sisällön ylläpitoa ei tarvitse tehdä. Myös tuotekatalogien julkaiseminen on mahdollista.

Kehitteillä on ominaisuus, jonka avulla asiakkaasi voivat jatkossa myös ostaa tuotteet suoraan katalogista.

Toimialakohtaisia moduuleita

  • Koulutus
  • Terveydenhuolto
  • Maanviljely
  • Majoitustoiminta